הורדת רכב מהכביש: כל הפרטים החשובים

האמת, שכתבנו למאמר הזה פתיח דרמטי על צפירות וחריקות ופיצוצים ועשן, ותאונה. והחלטנו לדלג ישר להחלטה הכי מרגיזה של חברת הביטוח – להוריד את הרכב מהכביש. זו החלטה מתסכלת ומבלבלת מאוד לבעל רכב שזה עתה חווה תאונת דרכים, מצד שני- אפשר לסמוך על חברת הביטוח שתעשה מה שאכן נכון לרכב ולמשתמשים האחרים בכביש. במאמר הזה נבחן יחד את הגורמים של הורדת רכב מהכביש. ההבנה הזו תבהיר, כך אנו מקווים, שלחברת הביטוח אין רק כסף בראש, יש גם שיקולי בטיחות והעדפת חיים. אבל כן, גם כסף יש שם בראש.

 

למה חברת הביטוח החליטה על הורדת רכב מהכביש?

במקרים של תאונה קשה או ונדליזם, הרכב נפגע ברמה קשה, כמו ריסוק של שילדה, פגיעה ביציבות הרכב, רכב שנכנס בתמרור או בעמוד, רכב שנכנס בו כלי רכב אחר, ועוד, ובעצם כ תאונה שקרה בה קצת יותר מאשר פנס שהתנפץ.

במקרה כזה, חברת הביטוח יכולה להחליט כי יש להוריד את הרכב מהכביש ולמכור אותו במגרש קונה מכוניות לפירוק. החלטה כזו נובעת מכמה סיבות.

או בגלל שאכן לא בטיחותי לנסוע ברכב גם אם הוא יעבור תיקון מסיבי, יש פגיעות ברכב שגם לאחר תיקון, הרכב לא אותו רכב והבטיחות לא אותה בטיחות. לא תרצו לקחת את העניין הזה על האחריות והמצפון שלכם. כך שבמקרה כזה, ברור למה צריך להורות על הורדת רכב מהכביש, ומכירתו למישהו קונה רכבים לפירוק ברחובות.

או בגלל שהתיקון יקר/ מסובך/ גם יקר וגם מסובך, ולכן חברת הביטוח אומרת לעצמה- עזבו, יקר לי לשלם את התיקון. מעדיפה להוריד את הרכב מהכביש וגמרנו. במקרה כזה, יכול להיות שמישהו, כמו קונה רכבים משומשים, ירצה לקנות את הרכב בזול- כי הוא תקול על סף טוטאל לוס, כך שהוא לא שווה הרבה כרגע, לתקן אותו בעצמו, כך שהוא חוסך עלויות תיקון גבוהות, ולמכור אותו כרכב מתוקן. נוהל כזה מקובל, כמובן בתנאי שמיידעים את הרוכש שהרכב עבר תיקון משמעותי.

 

הורדת רכב מהכביש

 

איך מתבצע הליך הורדת רכב מהכביש?

הליך הורדה של רכב מהכביש הוא לא מסובך. אבל חייבים לעשות אותו במקרה של הורדה מהכביש, כדי לוודא שלא ייעשה שימוש ברכב ככלי נסיעה. למה לא? מכיוון שהוא לא בטיחותי כרגע לשימוש בנסיעה, ועלול לפגוע בנוסעים שבו או באנשים סביבו, ולכן הוא ממש מסוכן ועלול לסכן גם חיי אדם.

ההליך שנקרא גם ביטול רישום רכב, מתבצע במשרד הרישוי. תצטרכו להגיע עם תעודות זהות של בעלי הרכב, רשיון רכב, צילום המחאה של בעל הרכב שבה רשומים פרטי חשבון הבנק שלו. אם בעלי הרכב לא יכולים להגיע, הם יכולים לשלוח גם מיופה כח עם ייפוי כח חתום. וזהו. תוך מספר דקות הרכב הורד מהכביש, ואסור לנסוע בו יותר. במקרה שמסרתם או מכרתם רכב לפירוק לפני שביצעתם הליך הורדה מהכביש, יש אפשרות גם לבצע הורדת רכב מהכביש רטרואקטיבי.

שימו לב, הורדת רכב מהכביש בדואר כבר לא קיים!! שאלנו בשבילכם בשביל להיות מעודכנים.

 

מה עושים אחרי הורדת רכב מהכביש?

עכשיו אפשר למכור את הרכב למגרש קונה רכבים לפירוק בירושלים או בכל מקום אחר. למעשה הרכב שלכם נחשב עכשיו גרוטאה, ולכן אי אפשר למכור אותו לסוחר קונה רכבים ישנים בתור רכב פעיל, מכיוון שמבחינת משרד הרישוי הוא נחשב כרגע גרוטאה ולא רכב.

חשוב לברר על איש מקצוע מוסמך ומקצועי שייתן לכם הערכת מחיר הוגנת ומדוייקת שתכלול את כל מה שתקין ברכב שלכם- מכל רכיב כזה הוא מרויח כסף, כי הוא מוכר אותו הלאה למוסכים, בתור חלף מקורי. כך שהוא צריך לתגמל גם אתכם בתור מי שמכר לו את הסחורה. אולי יאכזב אתכם לשמוע, אבל התשלום מצד קונה רכבים לפירוק הוא לא גבוה. מדובר בסכום של כמה מאות שקלים, בהתאם לדגם הרכב, שנת הייצור, משקלו והביקוש לחלקים שלו. ועדיין, מכלול הרכיבים התקינים ברכב שווים יותר מאשר רכב שאפשר למחזר אותו רק לברזל. לכן חשוב שתקחו מישהו אמין שיתן לכם את הערך האמיתי של הרכב שלכם.

עוד סוכריה לסיום, ברגע שקיבלתם תשלום, אתם פטורים מלדאוג לרכב.

 

BUY CAR – תמיד לשירותך במומחיות גבוהה

אצלנו ב- BUY CAR אנו מתחייבים לספק שירות אחראי ובטוח של טיפול ברכב שלכם.

אנו עוזרים בשירות הורדת רכב מהכביש מקוון, ועד ההחלטה הסופית והגרירה של הרכב שלכם.

המומחים שלנו ממלאים אחרי כל התקנות והחוקים בתחום הסביבתי והבטיחותי כדי להבטיח שהמכונית שלכם תפורק ותמוחזר במקסימום היכולת, בצורה הכי בת קיימה שאפשר, כדי לא לפגוע בארץ היפה שלנו ולא להרוס את הסביבה הבריאה.

אנו מציעים מחירים מצויינים, והשירות שלנו כולל גרירת הרכב מהחניה שלכם עד אלינו- על חשבון הבית. תסמכו עלינו, נטפל ברכב שלכם כמו שצריך.

 

שאלות נפוצות

למה מורידים רכב מהכביש?

במקרה של תאונה, לא תמיד חברת הביטוח רוצה לתקן את הרכב, ולכן היא מורה על הורדת רכב מהכביש. בנוסף, רכבים ישנים מאוד, לפעמים בא גם סופם והם מקבלים הנחיה לרדת מהכביש.

איך להוציא רכב מהכביש?

הורדת רכב מהכביש מתבצעת במשרד הרישוי. יש לבוא עם תעודות זיהוי של בעלי הרכב רישיון רכב וצילום המחאה של חשבון בנק בעלי הרכב. ההליך פשוט מאוד וקל מאוד.

יש לכם רכב המיועד לפירוק? התקשרו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לרכב!
דילוג לתוכן